Komunikat strony

szklanka z kranówką wypełniona owocami

Dla klienta

SMS - odczyt wodomierza

Łatwo i wygodnie możesz przekazać nam wskazania Twojego wodomierza za pośrednictwem wiadomości SMS pod numer 664-077-088 (koszt SMS wg aktualnych stawek operatorów telefonii komórkowej). SMS możesz wysłać przez całą dobę, czyli także poza godzinami pracy Spółki. Z usługi SMS możesz skorzystać jeśli rozliczasz się z nami na podstawie wskazań wodomierzy głównych lub odliczających, zgodnie z zawartymi umowami na zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków. Otrzymasz SMS zwrotny informujący o przyjęciu lub odrzuceniu podanego wskazania wodomierza.

Jak działa funkcja identyfikacji adresu?

Jeżeli korzystasz stale z tego samego numeru telefonu komórkowego, dokonaj aktywacji identyfikacji adresu. Dzięki uruchomieniu tej funkcji nie będziesz musiał za każdym razem podawać adresu swojej nieruchomości. Aby aktywować funkcję identyfikującą adres wyślij pod numer 664-077-088 SMS podając w treści numer punktu sieci, umieszczony na fakturach rozliczeniowych z lewej strony, tuż nad tabelką ze szczegółowym rozliczeniem. Numer poprzedź słowem KOD np. KOD 775151. System zapamięta przesłaną przez Ciebie informację i przypisze Twój  adres.

[rozwiń]
Jak prawidłowo wysłać wskazanie wodomierza?

Nasz system szybko i bezbłędnie zinterpretuje Twoją wiadomość, jeśli napiszesz ją wg poniższego szablonu. W treści SMS nie używaj znaku „ENTER” oraz polskich znaków diakrytycznych (tj. ą, ę, ć, ł, ń, ó, ś, ź,ż itp.). Wiadomość możesz napisać dużymi, jak i małymi literami.

DATA 01-06-2016 ADRES Niska 2 ODCZYT 12456 NUMER 55555.

  • KROK 1 - DATA
    Datę odczytu podaj tylko wówczas, jeżeli jest ona inna niż data wysłania SMS. Datę zapisaną w formacie dzień, miesiąc rok (DD-MM-RRRR) poprzedź słowem DATA np. DATA 01-06-2016
     
  • KROK 2 - ADRES
    Podaj adres nieruchomości, w której zainstalowany jest wodomierz (nazwa ulicy i nr domu) poprzedzając je słowem ADRES np. ADRES Niska 2. Każdorazowe podawanie adresu nie jest konieczne, jeżeli uaktywnisz funkcję identyfikacji po numerze telefonu i korzystasz stale z tego samego numeru telefonu komórkowego.
     
  • KROK 3 - ODCZYT
    Podaj wskazanie wodomierza (informacje jak prawidłowo odczytać wskazania wodomierza znajdziesz tutaj) poprzedzając je wyrazem ODCZYT np. ODCZYT 12456
     
  • KROK 4 - NUMER
    Jeżeli podajesz wskazania więcej niż jednego wodomierza prześlij nam także ich numery fabryczne. Numer wodomierza poprzedź słowem NUMER np. NUMER 55555.
[rozwiń]
Przykładowe SMS-y

- SMS w przypadku uaktywnienia funkcji identyfikującej adres Odbiorcy Usług po numerze telefonu:

  • treść wiadomości zawierająca odczyt jednego wodomierza dokonany w dniu wysłania SMS: ODCZYT 12345;
  • treść wiadomości zawierająca jeden odczyt wodomierza dokonany w innym dniu niż data wysłania SMS: DATA 01-06-2016 ODCZYT 12345;
  • treść wiadomości zawierająca odczyty dwóch wodomierzy dokonanych w dniu wysłania SMS: ODCZYT 12345 NUMER 55555 ODCZYT 54321 NUMER 66666;
  • treść wiadomości zawierająca kilka odczytów wodomierzy dokonanych w innym dniu niż data wysłania SMS: DATA 01-06-2016 ODCZYT 12345 NUMER 55555 ODCZYT 54321 NUMER 66666.

- SMS, w przypadku nieaktywnej funkcji identyfikującej adres odbiorcy usług po numerze telefonu:

  • treść wiadomości zawierająca odczyt jednego wodomierza dokonany w dniu wysłania SMS: ADRES Niska 2 ODCZYT 012345;
  • treść wiadomości zawierająca jeden odczyt wodomierza dokonany w innym dniu niż data wysłania SMS: DATA 01-06-2016 ADRES Niska 2 ODCZYT 12345;
  • treść wiadomości zawierająca odczyty dwóch wodomierza dokonanych w dniu wysłania SMS: ADRES Niska 2 ODCZYT 12345 NUMER 55555 ODCZYT 54321 NUMER 66666;
  • treść wiadomości zawierająca kilka odczytów wodomierzy dokonanych w innym dniu niż data wysłania SMS:DATA 01-06-2016 ADRES Niska 2 ODCZYT 12345 NUMER 55555 ODCZYT 54321 NUMER 66666
[rozwiń]
Potwierdzenie otrzymania SMS-a

Po wysłaniu wiadomości ze wskazaniem stanu wodomierza, otrzymasz od nas zwrotnego SMS-a, w którym poinformujemy Cię, czy podane odczyty zakwalifikowaliśmy, jako poprawne. Wysyłamy dwa rodzaje wiadomości zwrotnych:

  • "Dziękujemy. Odczyt podany w sposób prawidłowy." (przesłane informacje umożliwiły nam zidentyfikowanie Nadawcy i przekazanie odczytu wodomierza do rozliczenia);
  • "Dziękujemy. Niestety podany odczyt jest nieprawidłowy. Prosimy o kontakt pod nr 22 445 68 77." (przesłane informacje uniemożliwiły nam zidentyfikowanie Nadawcy wiadomości ze względu na nieprawidłowe dane lub przesłana przez Ciebie wiadomość zawiera błąd).

Jeśli nie otrzymasz wiadomości zwrotnej skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta.

[rozwiń]
Ta strona używa ciasteczek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce.
Udostępnij link do strony:
Przez email
Przez facebook'a